
Fum alb la pornire: care sunt cauzele si de ce trebuie sa ajungi imediat la un service auto?
Una dintre cele mai mari temeri ale unui soferi este legata de fumul de esapament. In momentul in care acesta este colorat, stii sigur ca masina are probleme si ca trebuie sa ajungi neaparat la un service auto. Timp in care nu te poti folosi de masina, stres, bani pentru reperatii…. toate acestea se pot evita daca asculti din timp semnalele masinii si bineinteles, daca o verifici din cand in cand, pentru a te asigura ca totul este in regula. In continuare, iti vom spune de ce masina scoate fum la pornire si de ce este important sa nu amani reparatia acesteia.
Ce este fumul alb?
Fumul alb poate fi atat o problema serioasa, dar si una destul de usoara, ce nu indica neaparat vreo defectiune. In acest sens, este important sa analizezi fumul, mai exact densitatea acestuia. Un fum alb destul de usor si intr-o canitate mica poate fi rezultatul condensului din interiorul sistemului de evacuare. Astfel, cand fumul este reprezentat de fapt de vapori, acesta va disparea in cateva secunde.
In schimb, daca observi un fum dens (gros) care nu dispare imediat, acesta este un semn al unei defectiuni si va trebui sa mergi la un service auto.
Cauzele fumului alb la pornire
Cand observi fum alb gros la pornire, care nu dispare, inseamna ca exista probleme ale instalatiei de racire. Nereparate, acestea pot provoca si alte defectiuni, destul de grave si costisitoare: spargerea blocului motor, deteriorarea garniturii de chiulasa si altele. De asemenea, nici scurgerea lichidului de racire nu trebuie trecuta cu vederea.
O alta cauza a fumului alb poate fi reprezentata de o defectiune a pompei de injectie si a injectoarelor. Daca ai o masina pe motorina, va trebui sa ii verifici atat injectoarele, dar si pompa de injectie, bineinteles, apeland la un service auto specializat, asa cum este si Bro Cars Solutions, service auto Bragadiru, Soseaua Alexandriei Nr. 85.
Defectarea pompei de carburant poate fi o alta cauza a fumului alb la pornire, asa ca nu mai amana verificarea masinii, daca nu iti doresti sa platesti si mai mult pe reparatie.
Trebuie sa mentionam si scurgerea lichidului de racire: in momentul in care antigelul patrunde in cilindrii, motorul va incerca sa il arda si astfel se va supraincalzi, rezultand un fum alb, gros.
Acestea sunt doar cateva dintre cauzele aparitiei fumului alb la pornire. Pentru a identifica exact ce a provocat aceasta problema, este bine sa iti cunosti foarte bine masina, sa fii atent si la alte semnale posibile si bineinteles, sa nu amani vizita la mecanic. Orice mica defectiune, nereparata la timp, va atrage alte defectiuni, unele chiar foarte grave si care vor fi destul de costisitoare.
In concluzie, daca observi fum alb la pornire, este bine sa il analizezi: daca sunt doar vapori ce dispar rapid, inseamna ca a fost doar condens, insa daca fumul continua sa iasa si este gros, acesta indica o posibila defectiune ce trebuie investigata.